Klachtenprocedure
Klachtenprocedure van Moodboost
Melden bij professional van Moodboost
Als je een klacht hebt kun je dit direct melden bij één van onze professionals. Deze zal de klacht met jou bespreken en samen met jou naar een oplossing zoeken. Kom je er samen niet uit, dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij Moodboost (via: info@moodboost.nl). Er wordt dan binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. De praktijkhouder zal met jou in gesprek gaan over je klacht met als doel deze naar tevredenheid op te lossen.
Vanzelfsprekend heb je altijd het recht om rechtstreeks contact op te nemen met onze onafhankelijke externe klachtenfunctionaris zonder tussenkomst van Moodboost.
Vertrouwenspersoon AKJ
Krijg je bij ons behandeling, dan heb je altijd het recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Dit is geregeld in de Jeugdwet. Een vertrouwenspersoon is er voor jou. Iemand die met je meedenkt, je informatie geeft over jouw rechten en je kan helpen als je een klacht hebt of ergens niet tevreden over bent. Alles wat je vertelt, blijft vertrouwelijk.
Onze vertrouwenspersonen zijn van Jeugdstem, een onafhankelijke organisatie. Je kunt zelf rechtstreeks contact met hen opnemen – zonder dat je dit eerst aan ons hoeft te vragen. Contact met Jeugdstem kan telefonisch: 088-5551000, chat anoniem via www.jeugdstem.nl of mail naar info@jeugdstem.nl
Externe klachtenfunctionaris
Is je klacht onvoldoende opgelost, of duurt de afhandeling van jouw klacht langer dan zes weken, dan kun je je klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris van Moodboost. De klachtenfunctionaris zal je advies geven met betrekking tot de indiening van een klacht en kan jou eventueel bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Het doel is om klachten zoveel mogelijk in een vroegtijdig stadium gezamenlijk op te lossen zodat een formele (schriftelijke) klacht wordt voorkomen. Vanzelfsprekend heb je altijd ook het recht om rechtstreeks je klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie. Je kunt contact opnemen met de externe klachtenfunctionaris van Moodboost via info@klachtenportaalzorg.nl of vul op www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier in.
Geschilleninstantie
Lost een gesprek met de klachtenfunctionaris het probleem niet op? Dan kun je er ook voor kiezen om het geschil voor te leggen aan geschilleninstantie KPZ. Geschilleninstantie KPZ voorziet in een onafhankelijke geschillencommissie die geschillen behandelt van cliënten (en hun naasten) over de zorg van zelfstandige zorgaanbieders en zorgaanbieders in kleinschalige zorginstellingen die zijn aangesloten bij geschilleninstantie KPZ